Chaega (It's Me)

My photo
Georgetown, Penang Island, Malaysia
I like To Make A joke... Have A fun In A Life...

06 October 2009

Gembira Dalam Kesedihan

Selama aku bersuka duka di muka bumi ini, aku dikerumuni dengan penuh kesedihan yg terpahat di hatiku yg lara ini. Siapa yg tahu hati kita sedang sedih, hanya Allah Yang Maha Kaya saja yg tahu isi hatiku. Setiap kali aku pulang ke rumah, aku melihat keliling rumahku betapa kecilnya luasan dalaman rumahku tidak seperti rumahku 'dahulu'. Aku rindu akan suasana suka duka keluargaku pada rumah lamaku... Aku tidak tahu mengapa dunia ini berlaku pada hidupku. Tiada apa nak dibanggakan, hanya ciptaan-Nya sahaja yg dapat membanggakan. Aku pernah cuba untuk melupakan peristiwa hitamku tapi apakan daya. Ini semuanya cobaannya yg diberikan oleh Allah SWT. Kita hanya merancang, hanya Tuhan yg menentukannya. Aku harap ada insan yg akan menghadiri dalam hidupku untuk menyinari hidupku yg lara ini.

No comments:

Post a Comment