Chaega (It's Me)

My photo
Georgetown, Penang Island, Malaysia
I like To Make A joke... Have A fun In A Life...

24 August 2012

Kisah Kehidupanku - Culik

Aku menjadi mengingat kembali cerita dari Mama pada kami tiga beradik. Mama pernah memberitahu padaku bahawa semasa aku berusia 2 tahun, aku sememangnya comel dengan badan bulat seperti doremon dan ketembaman pipiku. Mama dan Abah seperti biasa dalam seharian hidup mereka untuk membawa anak - anak pergi berjalan - jalan dan sehinggalah bertemu dengan sepasang suami isteri, Mat Saleh. pabila melihat akan kecomelanku, si suami telah mengambilku lalu gendongkan aku di atas bahunya sehinggakan jauh juga perjalanan mereka sehinggakan timbul akan kerisauan seorang ibu. Lama juga mereka mengambilku lalu akan kepenatan Mama dan Abah untuk penat mengejarnya, Mama mengambil keputusan untuk mengambilku semula dari pasangan tersebut. mam mengatakan bahawa aku hampir diculik oleh pasangan berikut. Alhamdulillah hingga kini aku bersama mereka sepanjang usiaku sehingga kini.

No comments:

Post a Comment